Livy gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Als je een woning wilt verkopen is het belangrijk om jouw koper volledig te informeren over alle aspecten van je woning. Dat is ook de reden dat je een waslijst van documenten moet aanleveren bij je makelaar. Hieronder een overzicht van wat wij allemaal nodig hebben.
Deze documenten zijn altijd nodig voor het verkopen van een woning
Woonhuis & appartement | Extra voor appartementen |
Getekende opdracht tot dienstverlening NVM vragenlijst Lijst van zaken Akte van levering Energielabel Kopie identiteitsbewijs | Splitsingsakte VVE MeerJarenOnderhoudsPlan (MJOP) VVE Begroting van het huidige en/of aankomende jaar VVE Balans van de afgelopen 2 jaar VVE Notulen van de afgelopen 2 jaar |
Onderstaande documenten zijn alleen nodig als de situatie zich voordoet. Een Woningborg certificaat lever je bijvoorbeeld alleen aan als je deze hebt.
Weet je niet waar je de documenten die je nodig hebt voor de verkoop van je woning kunt vinden? Dan helpen wij je hieronder verder. Uiteraard kunnen wij je ook persoonlijk verder helpen bij vragen.
De Vragenlijst en Lijst van Zaken zijn belangrijke juridische documenten. Hiermee voorkom je conflicten over gebreken en welke zaken wel/niet bij de woning horen. Vul deze dus zorgvuldig en eerlijk in.
De Vragenlijst en Lijst van Zaken kan je terugvinden in MijnHuiszaken. MijnHuiszaken is jouw digitale klantdossier en als je bij ons klant bent, ontvang je van ons een persoonlijk dossier voor jouw woning. Inloggen kan hier.
De opdracht tot dienstverlening ontvang je van Livy per e-mail, samen met een digitaal ondertekenverzoek. Je hoeft dus niets te printen!
Dit document heb je ondertekend bij de notaris toen je de sleutel kreeg van de woning. Als het goed is heb je destijds een kopie gekregen van je notaris. Kan je deze niet meer vinden? Dan kan je tegen een vergoeding een kopie bestellen via MijnHuiszaken.
De overheid verplicht je om een energielabel te overhandigen aan de koper. Daarnaast moet je deze ook in je advertentie (onder andere je plaatsing op Funda) vermelden. Doe je dit niet, dan riskeer je een boete. Meer over het energielabel vind je op www.energielabelvoorwoningen.nl
De Vereniging van Eigenaren (VVE) zal jou en jouw buren regelmatig documenten sturen. Soms heeft een VVE een eigen digitale inlogomgeving, soms doen ze dit per e-mail en soms krijg je de stukken nog per post. Mocht je de stukken niet meer hebben, dan hebben de buren het vaak nog wel of kan je het vragen aan het bestuur van jouw VVE.
Een splitsingsakte heb je alleen als je een appartement hebt. De Splitsingsakte heb je gekregen toen je het appartement hebt gekocht. Heb je hier geen kopie meer van? Soms kunnen de buren je een kopie geven of kan je het aan de VVE vragen. Als je hem echt niet kunt vinden, dan kunnen we deze tegen betaling ook voor je opvragen bij het kadaster.
Je huis verkopen is een grote beslissing waar veel bij komt kijken. Met Livy hou jíj de touwtjes in handen. Jouw Livy Coach helpt je om je huis goed in de markt te zetten en bij de lastigere zaken zoals onderhandelen en afhandelen.
Laat ons jouw vertellen hoe we jou kunnen helpen en neem contact met ons op!
Tarief: € 2.850,- incl BTW
Je betaalt slechts € 350,- opstartkosten!
De overige kosten betaal je achteraf bij de notaris.
Randstad 22-181-A7
1316 BM Almere
Tel: 036 523 8450
Mail: contact@livy.nl
Ma t/m vr: 09.00 - 17.00 uur
Buiten kantooruren: op afspraak